خرید تضمینی ۱۲ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال محصول گندم تولیدی از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است .

مسعود بکایی گفت: از این مبلغ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی  به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

او گفت:تاکنون ۱۰۵ هزار و ۹۲۷ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است که این مقدار گندم خریداری شده در مقایسه با مدت  مشابه پارسال  ۳۲ درصد افزایش یافته است.

کشاورزان شهرستان اسدآباد با ۲۵ هزار و ۶۳۲ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان تحویل داده اند و شهرستان رزن  با ۲۴ هزار و ۱۸۱ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: میزان خرید گندم در شهرستان نهاوند ۲۳ هزار و ۴۴۵ تن، کبودرآهنگ ۱۷ هزار و ۸۲۹ تن و همدان نیز چهار هزار و ۲۳۲ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعال است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشران تعاونی روستایی و کارخانه ها آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.