مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حالی که پرداخت مستمری از سوی تامین اجتماعی استان در سال ۹۸ ماهانه ۲۹۵ میلیارد تومان بود، در تیرما این رقم به هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان رسیده که افزایش بیش از چهار برابری را نشان می‌دهد.

سید محسن نظام خیرآبادی گفت: در سال ۹۸ میزان مستمری پرداختی این نهاد در شهرستان مشهد ۲۴۱ میلیارد تومان بوده است که در تیرماه ۱۴۰۱ به ۸۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: البته باید توجه داشت پرداختی در سال ۱۴۰۱ با وجود اختلافاتی که بین هیات امنای سازمان، شورای عالی کار و مصوبه دولت رخ داده و مصوبه پرداخت حقوق در مجلس که در حال بررسی است در نهایت با افزایش ۵۷ درصد برای حداقل بگیران و ۱۰ درصد برای سایر سطوح پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی، ۵۲ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: ۴۶ درصد جمعیت خراسان رضوی و ۶۷ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش این سازمان است.

نظام خیرآبادی گفت: تامین اجتماعی خراسان رضوی ۹۵۹ هزار بیمه شده و ۲۵۲ هزار مستمری بگیر دارد که با احتساب افراد تحت پوشش آنها، ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

او گفت: تمامی هزینه‌های سازمان از محل حق بیمه افراد و بخشی اندکی نیز از سرمایه گذاری‌های سازمان تامین می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی به کسری ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: کسری نقدینگی جز مواردی است که به واسطه عدم پرداخت حق بیمه افراد یا شرکت‌ها بروز می‌کند و البته در تامین اجتماعی بخشی از مشکل به ادارات باز می‌گردد.

نظام خیرآبادی گفت:بر اساس قانون نظارت بر لیست‌های ارائه شده حق بیمه پیمانکاران ادارات بر عهده واگذارندگان کار یعنی ادارات است، اما متاسفانه در موارد زیادی داریم که کارگران با پیمانکاران ادارات قرارداد دارند شکایت شده است که نظارتی نیست و حقوق آن‌ها در پرداخت حق بیمه تضییع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.