نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برگزاری جشنواره دف نوازی، زمینه ساز وحدت، رحمت و ایجاد مهر و محبت در جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در آیین افتتاح دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در سنندج گفت: مردم استان کردستان علاقه زیادی به هنر و موسیقی در بخش‌های مختلف دارند و ساز دف یکی از موسیقی‌های عرفانی و سرمایه‌های معنوی این دیار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: وجود مشاهیر بزرگ، شعر، موسیقی، هنر و هنرمند، مساجد تکایا و خانقاه‌ها جزو لاینفک این استان هستند.

او می گوید: وجود روحانیون شایسته، دانشجویان فرهیخته، ارادت به اسلام، رزم، جهاد و شهادت از سرمایه‌های عظیم مردمان این دیار به شمار می‌رود.

 مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور هم در این مراسم وحدت و همگرایی اقوام و مذاهب مختلف در کشور را از برکات این جشنواره عنوان کرد و گفت: این رویداد فرهنگی حول محور هنر اصیل ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

میلاد عرفان پور با بیان اینکه هنر مقوله ای است که با همه حوزه ها گره خورده است، گفت: شعر و موسیقی اصولا در قرون گذشته و سال های بی شماری که از زیست مردم در این پهنه وسیع گذشته میراث دار فرهنگ ایرانی و اسلامی ما بوده اند.

او می گوید:  بسیار خوشحالیم که حوزه هنری کردستان به نمایندگی از حوزه هنری کشور درسالیان گذشته علمی را در این استان به نام موسیقی اصیل و علمی، به نام دف و به نام رحمت و وحدت برافراشته اند.

عرقان پور گفت: جشنواره دف نوای رحمت که شاهد برگزاری دهمین دوره آن هستیم امروز صرفا یک رویداد هنری معمول و متداول نیست بلکه به یکی از آیین‌های هنری جاافتاده و تثبیت شده درکشور و در این دیار تبدیل شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه شناسایی، کشف و پرورش استعدا‌های جوان، توجه به موسیقی عرفانی و آئینی برگرفته از مفاهیم اسلامی، ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی از اهداف برگزاری جشنواره است، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی در کنار تلاش در راستای جلوگیری از فراموشی ساز‌های محلی و بومی و توجه به موسیقی حماسی برای انتقال مفاهیم از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت ۲۳ تا ۲۵ تیر در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.