سه هزار و ۵۰۰ واحد سهم مسکن محرومان در گلستان

استاندار گلستان گفت: از ۹۴ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، سه هزار و ۵۰۰ واحد سهم اقشار محروم استان است.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان گفت: در برنامه نهضت ملی مسکن هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، سهم مددجویان نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی است و ۲ هزار واحد به محرومینی تعلق دارد که تحت پوشش این نهاد‌ها قرار ندارند.


علی محمد زنگانه گفت: تا پایان امسال ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تکمیل و تحویل می‌شود و تلاش می‌کنیم واحد‌های ویژه محرومین کمیته امداد تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت کامل به بهره برداری برسد.


زنگانه افزود: ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در استان انجام خواهد شد که سهم مسکن روستایی ۲۸ هزار واحد است و تلاش داریم با توجه به سکونت ۴۷ درصد جمعیت استان در روستا‌ها سهم مسکن روستایی را افزایش دهیم.


علی محمد زنگانه افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و ساخت ۹۴ هزار واحد با مشکل تهیه زمین مواجه هستیم که با همکاری تمامی دستگاه‌ها با راه و شهرسازی تلاش داریم زمینه تسریع در اجرای این طرح را فراهم کنیم.


استاندار گلستان با اشاره به تسهیلاتی که برای واحد‌های مسکن روستایی در نظر گرفته می‌شود، گفت: واحد‌های مسکن روستایی از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ارزان قیمت ۲۰ ساله و همچنین ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۱۰ تن سیمان رایگان و میلگرد رایگان در مسیر ساخت برخوردار می‌شوند.


وی ادامه داد: تاکنون ۵۷ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم سازی شده اند در حالیکه این شاخص در کشور ۵۰ درصد است و از ۲۲۸ هزار واحد روستایی نیازمند مقاوم سازی با تلاش شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۲۸ هزار واحد تاکنون مقاوم سازی شده اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.