مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: جمعیت تحت پوشش اداره بیمه تامین اجتماعی استان به ۵۷۱ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است.

 عزیزخانی با اشاره به این که طبق سرشماری جمعیت در سال ۹۵، جمعیت این استان بالغ یک میلون و ۵۷۴ هزار و ۶۱ نفر بود، گفت: از این تعداد تا پایان خرداد سال جاری، جمعیت تحت پوشش اداره بیمه تامین اجتماعی استان به ۵۷۱ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه این جمعیت بیمه شده به ۲ شاخه بیمه شدگان و مستمری بگیران تقسیم می‌شوند گفت: در بحث بیمه شدگان به ۴۷۳ هزار و ۲۹۳ نفر و در شاخه مستمری بگیران ۹۸ هزار و ۶۰ نفر خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

عزیزخانی با بیان اینکه بیمه شدگان ما بصورت کلی بیمه شده‌های اجباری، حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، بیمه شدگاه خاص، کمک دولتی یارانه دولتی و بیمه بیکاری غیر تقسیم می‌شود گفت: در بیمه شده اجباری ۱۲۳ هزار و ۵۵۹ نفر تحت پوشش داریم که درحرف مشاغل بحث بیمه زنان خانه دار و دانشجویان را شامل می‌شود ۳۲ هزار بیمه شده هستند.

او می گوید: در بحث بیمه شدگان خاص نیز ۳۵ هزار و ۴۴۸ هزار نفر و در بخش بیمه بیکاری نیز به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر خدمت ارائه می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه کل کارگاه‌های فعال استان تا پایان خرداد امسال ۱۴ هزار و ۶۹۰ کارگاه را شامل می‌شود، گفت: از دید سازمان تامین اجتماع و بیمه ای، کارگاه‌های حتی یک نفر کارگر داشته باشد، حق بیمه پرداخت می‌کنند، جزو آمار محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه از کارگاه‌هایی که بین صفر تا ۵ نفر بیمه شده در استان دارند، ۱۱ هزار و ۶۷۲ کارگاه را شامل می‌شود، گفت: بین ۶ تا ۱۰ نفر بیمه شده یکهزار و ۳۷۵ کارگاه، بین ۱۱ تا ۵۰ نفر یکهزار و ۲۸۳ کارگاه، ۵۱ تا ۱۰۰ نفر بیمه شده ۱۸۶ کارگاه و ۱۰۰ به بالا بقیه این عدد را شامل می‌شود.

عزیزخانی با بیان اینکه این اداره کل، در شاخه بیمه‌ای و درمانی نیز با تمام قدرت و با هفت شعبه دائمی در بحث بیمه‌ای خدمت رسانی می‌کند، گفت: یک شعبه اقماری، چهار کارگزاری اصلی و ۲ کارگزاری اقماری و در بخش درمان نیز با ۲ بیمارستان و پنج درمانگاه خدمات مورد نیاز را به گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.