فرماندار دلفان گفت: ۱۷۸روستای استان باتوجه به کاهش بارندگی و خشکسالی‌های چند سال اخیر با تنش آبی مواجه هستند.

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان گفت: هم اکنون آب شرب ۵۰روستای شهرستان دلفان با چهار تانکر تامین می‌شود که با توجه به مشکل دیگر روستا‌ها نیازمند افزایش تعداد تانکر‌های آبرسان هستیم.

او اظهار داشت: بسیاری از چشمه‌ها که محل تامین آب شرب روستا‌ها بوده به سبب خشکسالی خشک شده است، ۱۳۸روستای غیر پوشش شرکت آب و فاضلاب با مشکل قطعی آب مواجه هستند و ۲۲۲ روستای تحت پوشش نیز مشکل افت فشار و قطعی آب دارند.

 فرماندار دلفان با ابراز نگرانی از وضعیت آب شرب روستا‌های دلفان گفت: روستا‌های مرادآباد و سنجابی در نزدیک شهر نورآباد با بحران کم آبی مواجه شده اند همچنین با مشارکت سپاه و خیران بخشی از مشکلات آب شرب روستا‌های میربگ جنوبی حل و کار آبرسانی به روستای ظفرآباد در ۳کیلومتری شهر نورآباد آغاز شده است.

قهرمانی با بیان اینکه در ماه‌های آینده مشکل تامین آب شرب در برخی روستا‌های دلفان نگران کننده خواهد بود خواستار توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب لرستان برای تخصبص اعتبارات مورد نیاز در راستای حل بخشی از این مشکلات شد.

او با دعوت از خیران برای مشارکت در پروژه‌های آبرسانی روستایی گفت: حل مشکلات ساکنان روستا‌های مشکل دار همت بلند خیران نیک اندیش را می‌طلبد.

برچسب ها: آب شرب ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.