لحظه شهادت مهدی نظیری در شبیه سازی عملیات قدس ۳ به نمایش در آمد.

با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات قدس ۳، این عملیات شبیه سازی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای عملیات قدس۳ در شیراز با بیان این که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا پابرجاست گفت: این پابر جایی به حدی است که سالیان طولانی دشمنان ما را دربخش‌های مختلف ناتوان ودرمانده کرده و خود آن‌ها هم به این موضوع اعتراف می‌کنند.

سردار فدوی گفت: آنچه که باعث شده ۴۳ سال پیروزی نصیب ملت ایران شود، رشادت، شهامت، شجاعت رزمندگان اسلام و عمل آن‌ها به تکالیف و وظایفی است که در راستای گام نهادن در مسیر حق انجام دادند.

او گفت: رزمندگان اسلام همیشه برای خدا پای کار آمده اند و همراهی خدا با آن‌ها باعث شده که پیروزی‌های بزرگی را به دست آورند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به رشادت‌های رزمندگان لشکر ۱۹ فجر فارس در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس به ویژه عملیات قدس۳ اشاره کرد و گفت: این رزمندگان با شجاعتی که از خود نشان دادند توانستند در این عملیات دستاورد‌های بسیاربزرگی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کنند.

در حاشیه برگزاری این یادواره، علاوه بر تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات قدس ۳، بخش‌هایی ازاین عملیات هم شبیه سازی شد.

عملیات قدس ۳که از آن به عنوان یکی از عملیات‌های نفوذی موثر در طول هشت سال دفاع مقدس یاد می‌شود، سوم تیر ماه ۱۳۶۴ با حضور رزمندگان لشکر ۱۹ فجر فارس در منطقه دهلران انجام شد.

در این عملیات با جانفشانی‌های رزمندگان لشکر ۱۹ فجرفارس علاوه بر انهدام تیپ ۸۰۵ پیاده‌ی ارتش بعثی عراق، بخش‌های از خاک میهن اسلامی هم از دست متجاوزان آزاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار