فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمران و آبادانی در سطح روستا‌های این شهرستان اختصاص یافت.

امیر قادری در جلسه بررسی مشکلات بخش روستایی مهاباد که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، گفت: این اعتبار برای اجرای طرح هادی از جمله ایجاد دیوار ساحلی و بهسازی معابر و ایجاد زیر ساخت‌های رفاهی هزینه خواهد شد.

وی گفت: همچنین بازنگری طرح هادی برای روستا‌هایی که ۱۰ سال از مطالعات طرح هادی آن‌ها گذشته نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی در روستا‌های مهاباد حدود ۳۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده و نیاز به حمایت و نگاه ویژه دولت برای جبران این عقب افتادگی طی بازه زمانی ۲ تا سه ساله دارد.

قادری گفت: تامین و تجهیز ماشین آلات اداره بنیاد مسکن در راستای اجرای برخی از عملیات مورد نیاز روستا کاری بسیار ضروری بوده تا با هزینه کم امور روستا را با آن انجام داد.

وی گفت: همچنین شفاف سازی در نحوه واگذاری تسهیلات به متقاضیان مساکن روستایی نیز باید انجام شود تا تمام روستاییان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.