مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره راهکارهای لازم برای فعال شدن «زیست شبانه» در پایتخت توضیحاتی داد.

سعید بیگی گفت: اجرای زیست شبانه نیاز به پیوست اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و این موضوع تنها مربوط به شرکت ساماندهی نمی‌شود و باید بخش‌های دیگر شهرداری تهران در این‌باره به ما کمک کنند.

او ادامه داد: پس از بررسی تمام شاخص‌های تخصصی، امکان ایجاد بازارچه موقت طی دو تا سه ماه وجود دارد؛ عمده این بازارچه‌های موقت در ساعات شب هم فعالیت می‌کنند و این موضوع به فعال کردن زیست شبانه کمک می‌کند. 

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، ون کافه‌ها یکی دیگر از عوامل فعال کردن زیست شبانه هستند.

او گفت: در حال حاضر ۲۵۰ ون کافه در سطح شهر تهران وجود دارد که از این تعداد، حدود ۱۰۰ ون کافه مجوز دریافت کرده‌اند؛ ارائه مجوز به ون کافه‌ها همراه با یک‌سری ملاحظات بهداشتی، نمای بصری ون و شهر، عدم مزاحمت ترافیکی و ... است.

بیگی از ابلاغ سندبالادستی برای ساماندهی ون کافه‌ها و مشاغل سیار بی‌کانون موتوری توسط سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد.

او افزود: وزارت کشور به موضوع ساماندهی ون کافه‌ها ورود پیدا کرده و با کمک مجمع شهرداران کلانشهرها سند بالادستی برای این موضوع را تهیه کرده است؛ زمینه بهبود خدمت‌رسانی به شهر، افزایش شادی افزایی و سرزندگی، ایجاد اشتغال و ... از طریق ابلاغ این سند بالادستی فراهم می‌شود.

حدود ۱۱۴ بوستان در سطح شهر تهران شناسایی شدند تا مناطق ۲۲ گانه به همراه شرکت ساماندهی از ظرفیت بوستان‌ها به صورت موقتی برای ایجاد ساختارهای زیست شبانه استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار