شهردار سنندج گفت: منزل زنده یاد استاد حسن کامکار از اساتید بزرگ موسیقی توسط شهرداری سنندج تملک شده و به موزه و پاتوق فرهنگی موسیقی تبدیل می‌شود.

سیدانور رشدی در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت گفت: کردستان پایتخت دف، پایتخت نوروز و سنندج شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب سرشار از جلوه‌های زیبای هنر و زادگاه اساتید بزرگی همچون کامکارها، عندلیبی‌ها و ... است.

شهردار سنندج گفت: از دل کردستان فرهنگی اولیا صالحان وعارفانی زاده و رشد پیدا کرده‌اند که نمونه بی‌نظیری از زهد و پارسایی بوده‌اندو کسب عنوان پایتخت دف جهان از دل عارفان بزرگان و صالحان این استان برآمد بزرگ انسان‌هایی که هیچ گاه بی‌رضای خدا در خاک قدم برنداشته اند.

او از خانواده کامکار‌ها و عندلیبی‌ها به عنوان ذخایر فرهنگی کردستان نام برد و گفت: به برکت وجود پیشکسوتان عرصه موسیقی و جوانان هنرمند و تازه نفس این دیار و سایر ظرفیت‌های هنری و فرهنگی سنندج به عنوان پایتخت موسیقی جهان را بدست آورد که قطعا حفظ این عنوان شایسته نیاز به تلاش همگانی و عزم همه بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی و همراهی مردم است.

رشیدی می گوید: کسب عنوان شهر خلاق موسیقی توفیق بسیار ارزشمندی است، اما حفظ این نام نیک و مبارک بیش از کسب آن ارزشمند خواهد بود و همه باید در حد توان در این راستا نقش آفرینی کنیم.

شهردار سنندج گفت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی برای حفظ این عنوان اقداماتی را انجام داده و برنامه‌های مختلفی نیز در دستور کار قرار داده‌اند و دراین راستا منزل تاریخی جواهری در پارک شهدا و بافت قدیمی شهر سنندج به موزه موسیقی تبدیل می‌شود که در حال حاضر مشغول بازسازی آن هستیم.

او گفت: منزل زنده یاد استاد حسن کامکار از اساتید بزرگ موسیقی هم توسط شهرداری سنندج تملک شده و به موزه و پاتوق فرهنگی موسیقی تبدیل خواهد شد.

شردار سنندج در پایان گفت: حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی جهان وظیفه یک دستگاه و نهاد نیست و همه در این راستا باید به وظایف خود عمل کنند، امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و همراهی همه دستگاه‌ها شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر شهر خلاق موسیقی جهان و حمایت بیش از پیش از هنرمندان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و گران سنگ این آب و خاک باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.