تولید محصولات کشاورزی استان همدان به ۵/۳ میلیون تن می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید سالانه محصولات کشاورزی استان تا پایان دولت سیزدهم به ۵/۳ میلیون تن افزایش پیدا می کند. است

هم اکنون ۴/۸ میلیون تن میزان تولید محصولات کشاورزی استان همدان است.

رضابهراملو گفت: هدفگذاری تولید استان تا پایان دولت سیزدهم ۵/۳ میلیون تن است و با در نظر گرفتن شرایط خشکسالی تنها به روش علمی می‌توان این میزان افزایش را ایجاد کرد.

او می گوید: برایرسیدن به این هدف توسعه گلخانه ها در دستور کار است و حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای با افزایش تولید و بهره‌وری ۵ تا ۶ برابری و مصرف اب کمتر کمک به توسعه استان در بخش کشاورزی می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: هدفگذاری ایجاد ۳۰۰ هکتار گلخانه را طیسه سال اخیر در استان داریم.

 رضا بهراملو گفت: به دنبال امنیت غذایی پایدار هستیم به این معنا که ضمن افزایش تولید، آب و خاک حفظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان می گوید: از صاحبان ایده و ابداعات جدید در راستای افزایش تولید همزمان با حفظ و حراست آب و خاک استقبال می‌شود.

 ۲۷ درصد افزایش تولیدات کشاورزی در کشور و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در استان هدفگذاری شده که با ورود دانش فنی با کمترین مصرف آب و خاک محقق خواهد شد.

او می گوید: آب و غذا وابسته به یکدیگر هستند بنابراین ارتباط تنگاتنگ برای رسیدن به امنیت غذایی الزامی است و می‌توان برنامه‌هایی اعم از مدیریت یکپارچه آب، تولید علمی به عنوان نقشه راه و افزایش تولیدات گلخانه‌ای و دام طیور را مد نظر داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار