تولید ۱۱هزار تن بذر گندم و جو در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۱۱هزار و ۷۵ تن بذر گندم و جو در استان تولید می‌شود.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ابلاغی برای تولید بذر گندم آبی و دیم ۹ هزار و ۱۴۲ تن و بذر جو آبی هزار و ۹۳۲ تن تعیین شده که پیش بینی می‌شود برنامه ابلاغی به طور کامل محقق شود.

میزان برنامه ابلاغی تولید بذر گندم آبی در طبقات پرورشی۳، مادری و گواهی شده ۵ هزارو ۶۱۴ تن بوده که تاکنون ۶ هزار و ۶۲۴ تن خریداری شده که نسبت به برنامه ابلاغی بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

در همین راستا برنامه ابلاغی تولید بذر گندم دیم در طبقات ۳گانه ذکرشده ۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده که تاکنون نزدیک به ۶۵۹ تن (۱۹درصد) خرید در طبقات یادشده انجام و همچنین ۸۴۷ تن گندم آذر ۲ و باران (مرغوب) خریداری شده که کماکان برنامه خرید در گندم دیم ادامه دارد.

همچنین برنامه ابلاغی جو آبی در طبقات سه گانه ذکرشده  هزار و۹۳۲ تن بوده که تاکنون هزار و ۸۴۰ تن خریداری و ۹۵درصد برنامه ابلاغی محقق شده است.

در سال جاری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید بذر مورد نیاز استان به ۵ شرکت تولید کننده بذر در سطح استان تخصیص یافته که براساس پیگیری‌های انجام شده ۲ شرکت تسهیلات یاد شده را به مبلغ بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در حال دریافت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار