آمادگی موکب داران اصفهانی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: امسال ۱۵۵ موکب از استان اصفهان برای خدمت رسانی به زائران اربعین پس از ۲ سال محدودیت‌های کرونا در کشور عراق برپا می شود.

جعفر عسگری گفت: باید فرهنگ زیارت به زائران گوشزد شود و روحانیان و خادمان کاروان‌ها برای برپایی کلاس‌های فرهنگی در خصوص جایگاه و اهمیت زیارت اهل بیت (ع) تلاش کنند.

او از موکب‌داران اعزامی از استان اصفهان خواست که به رسالت جهانی راهپیمایی و به نوعی همایش عظیم اربعین در ایجاد وحدت و همدلی توجه ویژه داشته باشند.

موکب داران نباید اقدامات خود را صرف خدمت‌رسانی عمومی شامل مباحث بهداشتی و غذایی کنند بلکه باید رسالت فرهنگی خود را که همانا ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت (ع) است را در این فرصت مهم به درستی ایفا کنند.

به گفته عسگری موکب داران باید در سه حوزه خدمت رسانی، رسالت فرهنگی و کمک و مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات عالیات وارد میدان شوند.

او می‌گوید: ۴۰۰ موقوفه مربوطه به ایران در کشور عراق است که یکی دیگر از رسالت موکب‌داران باید شناسایی و احیای این موقوفات باشد.

عسگری همچنین بر رسالت جهادی اربعین تاکید کرد و گفت: موکب داران اصفهانی باید نسبت به برپایی موکب‌های مشترک با مردم عراق و الحاق موکب‌های خود با آن‌ها جهت ایجاد وحدت آفرینی اقدام کنند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از مجموع پنج تا ۶ میلیون زائر پیش بینی شده برای اربعین امسال، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از استان اصفهان خواهند بود.

بنا به اعلام ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، امسال سه هزار موکب در کشور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.