در آستانه فرارسیدن عید غدیرخم، جشن‌ها و ویژه برنامه‌های مناسبی این عید بزرگ در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

همزمان با دهه امامت و ولایت، جشن خانوادگی غدیر دیشب در بوستان ملت شهرکرد برگزار شد و مداحان و سخنرانان در این جشن مردمی علاوه بر تببین مفهوم ولایت و تاکید بر حقانیت علی (ع) در جانشینی پیامبر اکرم (ص)، به مدیحه‌سرایی و ذکر خصایل و خوبی‌های امیرالمومنین (ع) پرداختند.

همچنین هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مردمی هر یک به نوبه خود برای برپایی جشن عید غدیر در مساجد و تکایا و بوستان‌های سطح شهر و روستا برنامه‌ریزی کرده و این برنامه‌ها در امروز و فردا با پویش‌های مختلف فرهنگی، نذر سادات و اطعام نیازمندان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد در جشن خانوادگی عید غدیر در شهرکرد گفت: ۷۰ روز بعد از ماجرای غدیر و در حالی که ۱۲۰ هزار نفر در غدیر با علی بن ابی‌طالب (ع) بیعت کرده بودند، به هنگام تعیین جانشین پیامبر اکرم (ص) عده‌ای به این عهد و پیمان خیانت کردند و حکومت را به غیر علی (ع) سپردند.

ولایت علی (ع) پس از رحلت پیامبر اکرم غصب شد؛ انحرافی که در جریان حکومت پیامبر اکرم پس از رحلت ایشان روی داد، در ادامه موجب شکل‌گیری واقعه کربلا و به شهادت رساندن امام حسین (ع) نیز شد.

مهمترین علت شکل‌گیری این انحراف بی‌تفاوتی مردم نسبت به رهبر و، ولی امر است، وقتی مردم مسئولیت‌پذیر نباشند و، ولی خود را حمایت نکنند، شخصی، چون علی (ع) که در خوبی‌ها و شجاعت مانندی ندارد، خانه‌نشین می‌شود.

احمدی می‌گوید: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام دشمنان بیرونی و خودباختگان داخلی، همچنان با عزت و افتخار روی پای خود ایستاده است، تنها به واسطه حضور مردم است.‌

نمی‌توان منکر مشکلات امروز بود، برخی از این مشکلات ناشی از حضور عده‌ای افراد بی دغدغه در جایگاه‌های مدیریتی است و باید حساب این افراد را از حساب نظام و آرمان‌های انقلاب جدا دانست.

نباید اجازه داد دشمن، ناامیدی را ترویج دهد، مردم ایران اسلامی با هر دیدگاه و سلیقه‌ای در میدان هستند و این بالاترین ارزش و مهمترین تفاوت دوران انقلاب با روزگار امام علی (ع) به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


بدون شک انقلاب به اهداف والای خود دست پیدا خواهد کرد و پرچم این انقلاب به دست صاحبش سپرده خواهد شد، اما این مهم در گرو زندگی عفیفانه است که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد.

در حاشیه این برنامه، ایستگاه‌های سلامت و فرهنگی، خدمات متنوعی را به شرکت‌کنندگان در جشن ارائه کردند.

عکاس: احسان کریمزاده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار