مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: بدهی دستگاه‌ها و شرکت‌های خوزستان به این اداره کل بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

 عبدالرضا روشنی  در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان گفت: سازمان تامین اجتماعی خود با مشکلاتی زیادی روبه رو است و از شرکت‌ها و دستگاه‌ها می‌خواهیم تا با پرداخت به موقع مطالبات خود بر مشکلات این سازمان اضافه نکنند.

او ادامه داد: با توجه به مقوله افزایش حقوق بازنشستگان از سوی تامین اجتماعی نیاز است که دستگاه‌ها و شرکت‌ها در پرداخت بدهی بیمه‌ای خود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان می‌گوید: یکی از شرکت‌هایی که بدهی زیادی به تامین اجتماعی دارد شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خوزستان، با یکهزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به این اداره کل بدهی است که یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این رقم قابل تقسیط نیست به دلیل اینکه پیش از این ۲ بار قسط بندی کرده است.

این مقام مسئول گفت: پیش از این همکاری زیادی با شرکت گروه ملی از سوی تامین اجتماعی انجام گرفته است و متاسفانه دستگاه‌های زیادی در خوزستان پس از چند سال حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند.

به گفته آقای روشنی، برای قسط بندی بدهی این شرکت به تامین اجتماعی نیاز است که این شرکت از بانک ملی ضمانت نامه بانکی و یا ملکی ارایه دهد.

شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خوزستان در تولید لوله، کلاف، میلگرد، تیرآهن و شبکه فولادی و انواع شمش فعالیت دارد که با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال و اشتغال ۲ هزار و ۳۵۷ نفر فعال است.

در نشست این ستاد مصوب شد پس از تایید نهایی از تهران بدهی تامین اجتماعی شرکت گروه ملی به تامین اجتماعی بخشی به صورت نقدی و بخشی در ۴۵ قسط پرداخت شد.

در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امروز خوزستان همچنین مشکلات پنج واحد تولیدی شرکت سیمان کارون، گروه ملی، رامین پلاستیک، راکتور سازی و سرما ساز الغدیر مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.