شورای علمای شیعه افغانستان، فعالیت و برنامه‌های رسانه‌های تفرقه افکن میان مذاهب اسلامی را که بیشتر از کشور‌های غربی پخش می‌شود محکوم کرد.

دفتر مطبوعاتی شورای علمای شیعه افغانستان امروز با ارسال بیانیه‌ای اعلام کرد: در چند سال اخیر چندین شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای از کشور‌های مختلف با ظاهر دفاع از اعتقادات یکی از مذاهب اسلامی برنامه‌هایی پخش می‌کنند که برنامه‌های رسانه‌ای ناپسند آن‌ها به اعتقادات و ارزش‌های پیروان مذاهب دیگر اسلامی (سنی یا شیعه) می‌تازند و آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند که از آن جمله چند تلویزیون از کشور‌های عمدتا غربی به نام و ظاهر شیعی به باور‌ها و اعتقادات برادران اهل سنت توهین می‌کنند و از این طریق به تفرقه و تعصب دامن می‌زنند.

براساس این بیانیه، شورای علمای شیعه افغانستان از عملکرد این نوع رسانه‌ها برائت می‌جوید و آن را محکوم می‌کند، همچنین از مسلمانان جهان به ویژه ملت متدین افغانستان می‌خواهد که ماهیت اصلی آن‌ها را درک کنند و فریب آن‌ها را نخورند.

شورای علمای شیعه افغانستان متقابلا از بزرگان و مراکز دینی و فرهنگی برادران اهل سنت خود نیز خواسته است چهره اصلی رسانه‌هایی را که به نام و از آدرس اهل سنت برنامه پخش می‌کنند و عقاید و ارزش‌های شیعی را مورد حمله قرار می‌دهند، معرفی و دسایس آن‌ها را برملا کنند.

شورای علمای شیعه افغانستان گفته‌است: وحدت مذاهب اسلامی برای دشمنان اسلام غیر قابل تحمل بوده است و بنابراین برای بر هم زدن آن از هر وسیله و ابزار از جمله رسانه‌های جمعی استفاده می‌کنند.

این شورا همچنین از فعالیت رسانه‌های دین مدار که در راستای تقویت مذاهب اسلامی تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار