مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و شغلی، مدجویان را به سمت کارآفرینی و اشتغال زایی هدایت می کنیم.

 رضا طوسی در دیدار با مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: بحث آموزش فنی و حرفه‌ای و شغلی مددجویان این نهاد یکی از برنامه‌هایی است که با هدف کمک به اشتغال زایی آن‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و می‌تواند یکی از ابزار‌های مهم رسیدن به توانمندسازی باشد.

او می گوید: در کمیته امداد تلاش می‌کنیم تا با ایجاد انگیزش و ارائه مشاوره شغلی به مددجویان، قدرت ریسک پذیری و حرکت به سمت کارآفرینی و در نهایت کمک به اشتغالزایی و کسب درآمد مستقل را ایجاد کنیم.

طوسی گفت: این نهاد آمادگی دارد تا با نیازسنجی و ظرفیت شهرستان‌ها در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مرتبط و به خصوص سازمان فنی و حرفه‌ای در زمینه هدایت مددجویان به سمت مشاغل بازار محور اقدام کند.

در ادامه مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این نشست گفت: دوره‌های آموزشی این سازمان به صورت تخصصی و براساس علم روز می‌باشد و ضمن رعایت استاندارد‌های علمی در نهایت مدرک آموزشی معتبر صادر خواهد شد.

فردین وکیلی گفت: این سازمان فعالیت ویژه‌ای در بخش نیازمندان ساکن در محلات حاشیه شهر‌ها و سکونتگاه‌های غیر رسمی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی ارائه می‌دهد.

او گفت: آمادگی داریم بر اساس نیاز و ظرفیت هر شهرستان آموزش‌های این سازمان را تطبیق و ارائه دهیم.

 بین معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان نیز در ادامه گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صرف آموزش فنی و حرفه‌ای و شغلی مددجویان این نهاد شد.

  1. فرشید جهان بین ارائه آموزش‌های شغلی بازار محور، در آمد زا بودن مشاغل، تنوع دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها را از مواردی عنوان کرد که نیازمند توجه هستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.