واقعه غدیر خم روز تعیین تکلیف حکومت اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: در روز عید غدیرخم تکلیف حکومت اسلامی بر همه مسلمانان مشخص شد.

حجت‌الاسلام  نقی‌لو گفت: در این روز که تحت عنوان عید غدیر برای مسلمانان شناخته شده است، این موضوع به وضوح مشخص شد که دین اسلام بدون همراهی حکومت، امکان تحقق ندارد و این حکومت بر مبنای اسلام است که واقعیت دین را آشکار می‌سازد.

او گفت: اگر جایی در کشور اسلامی در جریان باشد که مسیرش از حکومت اداره کننده کشور جدا باشد، این اسلام مورد تایید واقعه غدیر و پیامبر اکرم (ص) نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: جوانان و نسل آینده کشور باید این موضوع را بدانند که دین اسلام همواره از زمان زندگی پیامبر اسلام (ص) همراه و همسو با حکومت بوده و اگر قرار بر این است که اسلام به درستی در کشوری مسلمان اجرا شود، باید قوانین و حکومت آن کشور هم‌راستا با دین مبین و روشنی‌بخش باشد.

او گفت: در کتب الهی و تاریخ مسلمانان، کمتر واقعه‌ای وجود دارد که به ارزشمندی عید غدیر خم برای مذهب تشیع باشد و این روز، سندی بر حقانیت دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام  نقی‌لو  گفت : همه امامان دین اسلام به نحوی به شهادت رسیدند و این موضوع بیانگر این واقعیت است که همه این ائمه و معصومین (ع) مامور اجرای فرامین الهی و ایجاد حیات رشد بشریت بودند و این زمینه رشد و حیات مردم جز با ایجاد حکومت ممکن نبود.

او می گوید: اگر امروز جوانان جامعه با حکومت اسلامی همراه و هم‌یار نباشند، زمینه ظهور امام زمان (عج) محقق نمی‌شود، زیرا ظهور امام مشروط به ایجاد حکومت اسلامی و پایداری این حکومت است.

به گفته مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، عید غدیر خم برای عاشقان امیرالمومنین (ع) و پیروان مکتب تشیع فرصتی است تا نگاهی دوباره به اسلام راستین و واقعی که همراه با حکومت در جامعه جاری می‌شود، داشته باشند و راه حق و حقیقت را از باطل تمییز دهند و این اسلام است که باید مسیر سیاست و اداره جامعه را مشخص کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.