وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد تحریم‌های جدید روسیه، طلا و کالا‌های با مصرف دوگانه را هدف قرار خواهد داد.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه روسیه که وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل با آن موافقت کردند، خرید طلا در روسیه و نیز تأمین کالا‌های دارای مصرف دوگانه را در این کشور ممنوع می‌کند.

او در ادامه اعلام کرد هفتمین بسته تحریم‌ها اواخر امروز (دوشنبه) از سوی نمایندگان دائم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نهایی خواهد شد. وزیر خارجه مجارستان گفت: این طرح‌ها شامل تحریم خرید طلا، تنگ‌تر کردن قوانین تجارت کالا‌هایی که دارای مصرف گانه خوانده می‌شوند، محدودیت‌های بیشتر بر خرید‌های دولت و اخذ سپرده، علاوه بر ممنوعیت خدمات دیگری می‌شود که عمده آن‌ها مرتبط با حسابداری، حسابرسی و مشاوره مالیاتی است.

وزیر خارجه مجارستان همچنین اعلام کرد به پیشنهاد دولت کشورش، بندی در فهرست تحریم‌های جدید گنجانده شده است که به «اسبربانک» (بانک پس انداز فدراسیون روسیه) اجازه می‌دهد تا به تعهداتش به مشتریان و شرکای سابق مجارستانی عمل کند. این بانک روسیه پس از تحریم‌ها مجبور شد تا فعالیت شعبه خود را در مجارستان متوقف کند.

اظهارات این مقام وزارت خارجه مجارستان در حالی بیان شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه گفت که قطع ارتباط روسیه با سایر نقاط جهان غیرممکن است و تحریم‌های اعمال شده توسط کشور‌های غربی زمان توسعه روسیه را به عقب بر نمی‌گرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار