رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

نگاه ویژه به پیشگیری از وقوع بحران اولویت دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نگاه ویژه به پیشگیری از وقوع بحرانهایی با خسارت های جبران ناپذیر در کشور اولویت دارد.

نشست تخصصی مدیران بحران کلانشهر‌های کشور با حضور شهردار مشهد، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون قضایی دادستان کل کشور در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

محمد حسن نامی در این نشست گفت: برای جلوگیری از وقوع رخداد یک بحران در کشور باید در بحث پیشگیری نگاه ویژه و به خصوصی داشته باشیم.

او گفت: زلزله یک پدیده طبیعی است، ولی با توجه به توسعه زندگی شهری به خصوص در کلانشهر‌ها وقوع این پدیده باعث بوجود آمدن بحرانی شدید می‌شود.

نامی گفت: باید هر چه در توان داریم را انجام دهیم تا تلفات از یک بحران به کمترین مقدار خود برسد و در این راه نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در بحث زلزله باید از مصالح و سازه‌هایی استفاده کنیم که بتوانند زلزله‌هایی تا ۸ ریشتر و بعضا بیشتر. را تحمل کنند که با ساخت اینگونه مصالح از وقوع بحرانی با خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

نامی گفت: مهم‌ترین چالش در کشور‌ها و به خصوص کشورما کنترل و مدیریت بحران‌ها و اتفاقات در کلانشهر‌ها است و برای همین و در راستای جلوگیری از بحران‌ها باید جلوی رشد کلانشهر‌ها گرفته شود.

او گفت: در کشور منافع عمومی و پیشگیری از بحران‌ها اولویت دارد و ما به عنوان سازمان حامی منافع مردم نباید بگذاریم پدیده‌ای طبیعی به بحران تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار