معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ثبت ۲ مورد فوتی جدید کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۳۳ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۹۱۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۰ هزار و ۵۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» ۳۹۵ هزار و ۶۹۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۳ هزار و ۶۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۴۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۸۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هشت هزار و ۳۹ نفر رسید.

این مقام مسئول گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۲۳ هزار و ۲۳۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۳۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۲ هزار و ۹۹۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۳۲۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۴ دُز نوبت سوم و ۳۵ هزار و ۵۹۴ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار