بروجنی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنا شده به زودی مجوز کاوش این محوطه از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی اخذ و بلافاصله اقدامات کاوش آغاز می‌شود.

احمدرضا حسینی بروجنی می‌گوید: کاوش از سوی گروهی متشکل از کارشناسان و مرمت‌گران میراث فرهنگی خوزستان و با همکاری و همراهی شرکت ملی مناطق نفخیز جنوب و دیگر بخش‌های اداری مرتبط با این شرکت آغاز می‌شود.

او در نشست هماهنگی نجات‌بخشی گورستان کشف شده اهواز که با حضور مدیران میراث فرهنگی خوزستان و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، این سخنان را بیان کرد.

روز سه‌شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۱، حین عملیات حفاری نفت در یکی از محلات شمال اهواز در ساحل شرقی رودخانه کارون، یک آرامستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی کشف شد که در این گورستان ۳ تدفین به همراه گورخمره‌های سفالی و نخودی رنگ با اندود قیر مشاهده شدند.

با توجه به کشف گورستان تاریخی در یکی از مناطق اهواز و در اختیار شرکت نفت و گاز کارون، نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی خوزستان با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار و در خصوص اهمیت حفاظت از این اثر تاریخی و اقدامات اولیه گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

پیشترگزارشاتی مبنی بر تخریب ۲ گورخمر یافت شده و تعلل در اعطای مجوز نجات بخشی منتشر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار