هشتمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گُل با شعار میناب شهر شور وشادی و با هدف پرداختن به محور اقتصادی محصول انبه اشتغال و سرمایه‌گذاری آغاز شد.

 محمد امین امانی دبیر اجرایی جشنواره،گفت: پیاده سازی راهبرد توسعه اقتصاد محلی با سرمایه گذاری در زمینه صنعت باغداری مفید و مناسب از اهداف مهم این جشنواره است.

اوگفت : شهرستان میناب با قدمت بالا و قریب به یکهزار و ۷۰۰ هکتار باغ انبه به عنوان قطب تولید میوه گرمسیری انبه و یاسمین گل در سطح استان و کشور است که با برگزاری این جشنواره به معرفی بیشتر این شهرستان پرداخته می‌شود .

امانی گفت: معرفی و تقویت ظرفیت های میناب در حوزه های مختلف و تشویق و ترغیب چهره های موفق و فعال در زمینه باغداری به کاشت محصولات بومی منطقه را از دیگر اهداف جشنواره دانست.

اوگفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت‌های شهرستان میناب است.

دبیر اجرایی جشنواره انبه و یاسمین گُل میناب گفت: سمینار یک روزه میناب شناسی، نکوداشت یکی از مفاخر فرهنگی میناب، برگزاری روز خانواده، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، نورافشانی قلعه هزاره و مسابقه عرضه محصولات خانگی با اولویت فرآورده های انبه و بازی های بومی محلی، برگزاری آیین‌های میناب به شکل نمادین 'شب آیین میناب' و شعرخوانی و ضرب المثل خوانی بومی، تور میناب گردی و کارگاه گیاه و گل شناسی در این جشنواره دیده شده است.

میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان، یکی از قطب های مهم کشاورزی به‌ویژه در زمینه تولید انبه است.

برچسب ها: میناب ، جشنواره انبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.