شهروندان استان سمنان هفت‌هزار و ۶۲۱ واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: مردم نیکوکار این استان بهار امسال با اهدای هفت هزار و ۶۲۱ واحد خون در نجات جان افراد نیازمند خون مشارکت کردند.

آقای طاهریان گفت: ۹ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدای امسال تا پایان خرداد با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در استان سمنان خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان می گوید: ۵.۸ درصد اهداکنندگان خون در استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال زنان بودند.

به گفته وی ، نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و ضرورت دارد همه احساس مسئولیت کنیم، به فکر هموطنان چشم‌انتظار دریافت خون باشیم و زنجیره نیکی‌ها را قطع نکنیم.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان می گوید: مسوولان انتقال خون به اهداکنندگان همواره اطمینان می‌دهند که در مراکز اهدای خون برای پیشگیری از شیوع کووید۱۹ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح، انجام می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

آقای طاهریان گفت: افراد در مراجعه اول برای اهدای خون به وسیله پزشک ویزیت می‌شوند و اگر پزشک تشخیص دهد اهدای خون برای سلامت متقاضی مضر است، از اهدای خون فرد ممانعت می‌شود.

چهار پایگاه اهدای خون در استان سمنان از ساعت هشت صبح فعالیت را آغاز می‌کنند و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۳ ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.