افتتاح ۲۳ طرح اشتغال زایی مددجویان بهزیستی زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۱۳۹ شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلمان حسینی از افتتاح ۲۳ طرح اشتغال زایی در هفته بهزیستی در استان زنجان خبر داد و گفت: اشتغال پایدار بیش از صدور وام و حمایت‌های جانبی نیازمند آموزش موثر، مهارت آموزشی، آشنایی با روش‌های کسب و کار، درامد زایی و شناخت بازار است.

مدبر کل بهزیستی استان زنجان افزود: طبق قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، افراد معلول در صورت اشتغال (کارآفرینی) یا پرداخت بیمه (خویش فرمایی) می‌توانند بدون محدودیت تا موعد بازنشستگی از خدمات بیمه‌ای بهزیستی بهر‌مند شوند.

او با بیان اینکه سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: در سه ماه اول امسال ۱۳۹ شغل و در سال گذشته ۶۷۵ شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کارفرمایی بهزیستی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی را فراهم کنند در ازای به کارگیری هر مددجو یک میلیارد ریال است، افزود: سقف دریافت تسهیلات تا ۲۰ میلیارد ریال برای حداکثر ۲۰ نفر مددجو می باشد.

او گفت: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق‌های اشتغال در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی شود با تشخیص کمیته اشتغال و بر اساس اعتبارات ابلاغی امکانپذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

حسینی در زمینه افتتاح طرح های اشتغالزایی افزود: این طرح‌ها شامل تولیدی پوشاک، آهنگری سنتی، کابینت سازی، خرده فروشی، دامداری و... است که با هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد تومان ایجاد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان  گفت: گسترش فرهنگ اشتغال، ایجاد توانمندی در مددجویان و  پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوار‌های سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه‌های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکار‌های مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می‌توانند انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.