مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از صدور پروانه فعالیت موزه تاریخ علوم اردبیل توسط وزارت میراث‌فرهنگی و تحویل آن به رئیس موزه خبر داد.

نادر فلاحی گفت: پروانه فعالیت موزه تاریخ علوم اردبیل وابسته به دانشگاه محقق اردبیلی توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل صادر و به مدیر این موزه تحویل داده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل گفت: موزه تاریخ علوم اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده بود، اما جزو موزه‌های رسمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نبود که با تلاش‌های اداره کل و معاونت میراث‌فرهنگی پروانه فعالیت آن دریافت شد.

فلاحی می‌گوید: همچنین در راستای آمادگی استان برای رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو مقرر شد موزه تاریخ علوم برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار داشته باشد.

موزه تاریخ علوم اردبیل که در محل دانشگاه محقق اردبیلی واقع شده و طی سال‌های گذشته بار‌ها به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است اسناد و افتخارات علمی استان، تجهیزات علمی قدیمی و آثار تاریخی علمی اهدایی از سوی مردم را برای علاقمندان به نمایش می‌گذارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.