حسن جوهری گفت: متاسفانه باور غلط سودده بودن جایگاه های سوخت سی ان جی توسط مسئولان دولتی باعث شده که از حدود ۲۶۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور تنها ۱۴۰ جایگاه بخش خصوصی در این بخش شکل گیرد که این امر حاکی از عدم استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه است .
به گفته عضو انجمن سی ان جی امسال هم همانند سالهای گذشته با توجه به آنالیز کارشناسی شده انجمن صنفی سی ان جی و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان جهت برآورد افزایش قیمت کارشناسی توجه این شده و ۴۵ درصد افزایش آن هم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده که حدود ۴۱ درصد می شود حاکی از آن است که به درستی در این زمینه کارشناسی نشده چرا که با توجه به افزایش حقوق و دستمزد ها و همچنین افزایش ۱۵۰ درصدی روغن های داخلی و قیمت قطعات بسیاری از جایگاه داران بخش خصوصی در حوزه سی ان جی در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند.
او می گوید: پیش از این مقرر شده بود که یک میلیون و چهارصد خودرو به سوخت سی ان جی متصل شوند و خودروهای بخش خصوصی هم در این زمینه ورود پیدا کنند که متاسفانه هیچ خبری در این خصوص نشده است .
برخی عنوان می کنند که یکی از دلایل عدم استقبال سرمایه گذاران قطعی های مکرر جایگاه سی ان جی است که باید گفت سبد سوخت دل کشور متنوع است و دو سال گذشته هیچ قطعی گاز سی ان جی در این فصل نداشته ایم و عدم استقلال به دلیل آن است که در حوزه متولی دولتی ضعیف است .
براساس اعلام اعضای انجمن صنفی سی ان جی کشور، افزایش حقالعمل جایگاههای سیانجی باعث افزایش قیمت این سوخت برای مصرفکنندهها نمیشود و دولت این مابهالتفاوت را پرداخت خواهد کرد.
ایران هم اکنون ۱۸ درصد از ذخایر گازی را دارد و سهم سی ان جی در این بخش ۳ درصد است.