آیین معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برگزار و در این مراسم «محمد باقر محمدی» به عنوان مدیرعامل این جمعیت معرفی شد.

معاون حقوقی و پارلمانی هلال احمر کشور گفت : در حق داوطلبان هلال احمر اجحاف شده برای بهبود وضعیت معیشتی و استخدامی آن‌ها پیگیری می شود.

نامدار عبدالهیان گفت: یکی از مهمترین این موارد بهبود وضعیت داوطلبان است.

داوطلبان هلال احمر تا ۲۴۰ ساعت در ماه کار می‌کنند، اما دریافتی آن‌ها بین ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون تومان است و از بیمه، امکانات رفاهی و ... محرومند و حتی اگر در مسیر با خودرو‌های هلال احمر تصادف کنند باید خسارت آن را از جیب بدهند.

تلاش می‌کنیم این گروه بتوانند از حداقل‌های معیشتی، حداقل حقوق، بیمه و امنیت شغلی برخوردار شوند.

در هلال احمر کرمانشاه از سال ۱۳۹۵ تاکنون علی رغم بازنشسته شدن چندین نفر، اما یک نفر هم استخدام نشده، پیگیری برای حل این موضوع انجام می شود.

آیین‌نامه جذب و استخدام در هلال احمر خالی است این کار اکنون در حال چکش کاری نهایی است و به زودی اجرایی می‌شود.

با این کار دیگر استخدام و جذب‌های سفارشی و بدون برنامه معنی نخواهد داشت

هلال احمر یک نهاد ویژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از هلال احمر به عنوان یک نهاد ویژه یاد کرد که در همه حوزه‌ها نقش خوب و موثری ایفا کرده و گفت : گاهی هلال احمر وظایف بیش از ۱۰ دستگاه را به دوش می‌کشد.

منوچهر فخری گفت : هلال احمر پیشتاز ارائه خدمات خصوصا در بحران‌ها است از آنجایی‌که ۹۰ درصد حوادث غیرمترقبه امکان رخ دادن در کشور و منطقه ما را دارد، نقش هلال احمر در رسیدگی به مردم در بحران‌ها بسیار مهم و پررنگ است.

در زلزله سرپل‌ذهاب و سیلابی که فروردین ۱۳۹۸ با آن مواجه بودیم، هلال احمر پیش‌قراول امدادرسانی به مردم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از نقش موثر هلال احمر در تصادفات جاده‌ای یاد کرد و گفت: چون در تصادفات جاده‌ای متولی خاصی نداریم، همه بار بر دوش هلال احمر است.

موضوع دیگری که فخری بر آن تاکید کرد لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین و داوطلبان در هلال احمر بود و گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۵ هزار داوطلب هلال احمر در کرمانشاه داریم که خوشبختانه این تعداد در حال افزایش است.

چنانچه هلال احمر زمینی برای واگذاری به پروژه اقدام ملی مسکن داشته باشد، اولویت واگذاری به پرسنل هلال احمر خواهد بود.

هلال احمر را با سه میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم

مدیرعامل پیشین جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که طی سه سال اخیر در این نهاد انجام شده، گفت: هلال احمر را با سه میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و ساختمان‌ها و امکانات لجستیک نیز به دلایل حوادث پی در پی که با آن مواجه بودیم دچار فرسودگی شده بود.

معتمدی با اشاره به اینکه هم اکنون بدهی‌های هلال احمر صفر شده، گفت: هم اکنون انبار‌های هلال احمر وضعیت خوبی دارد و اقلام امدادی مدام شارژ می‌شود.

او از بهبود ناوگان لجستیک و خرید خودرو‌های جدید خبر داد و گفت: املاکی داشتیم که هیچ اجاره‌ای از آن‌ها به دست ما نمی‌رسید و اکنون تمام این املاک احیا شده و درآمد‌های آن به روز است.

هلال احمر در گذشته به حیات خلوت دیگران تبدیل شده بود که این وضعیت را نیز اصلاح کردیم.

 ۶۵ میلیارد تومان اعتبارات به هلال احمر کرمانشاه در جریان سفر رئیس جمهور اختصاص داده شد از این میزان ۳۰ میلیارد تومان برای پایگاه‌ها و ساختمان‌ها و مابقی برای سایر حوزه‌ها بود.

 عملیات اجرایی دو پایگاه هلال احمر در جوانرود و پاوه طی هفته‌های آتی آغاز می شود احداث این پایگاه‌ها در راستای قرارداد با استانداری برای ایجاد هفت پایگاه بوده است.

بعد از ۴۳ سال مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه صادر شد، شش پروژه مولدسازی و اشتغالزایی را تعریف کردیم.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: وابسته به هیچ گروهی نیستم و از سوی هیچ فردی چه نمایندگان مجلس و یا استاندار سفارش نشدم.

محمدباقر محمدی گفت: تلاش خود را برای ارتقا هلال احمر انجام خواهم داد.

 استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هلال احمر اولویت است توزیع عادلانه امکانات، ساماندهی نیرو‌ها و ... را در برنامه دارم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.