حدود ۲ هزار دانش آموز به مدارس سمپاد البرز راه یافتند

رئیس مدارس استعدادهای درخشان البرز گفت: یک هزار و ۹۲۵ دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به مدارس سمپاد این استان راه یافتند.

آقای شکیباگفت: ۷۸۴ نفر از پذیرفته شدگان را دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه تشکیل می دهند که به تفکیک ۳۹۴ نفر دختر و ۳۹۰ نفر پسر هستند.

او می گوید: از مجموع این افراد ۳۶۹ نفر از طریق آزمون ورودی و مابقی به دلیل احتساب شرایط لازم برای انتقال به ویژه داشتن معدل بالای درسی از پایه نهم به پایه دهم مدارس سمپاد را داشته اند، ورود پیدا کرده اند.

رئیس مدارس استعدادهای درخشان البرز گفت: حدود ۹۰۰ فرهنگی مسوولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان استان البرز را عهده داراست.

او می گوید: دانش آموزان این هنرستان های دخترانه و پسرانه نیز از طریق آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پذیرش می شوند.

آقای شکیبا گفت: دانش آموزان علاقه مند در رشته های فتوگرافیک و شبکه و نرم افزار در دبیرستان های فرزانگان و شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج جذب می شوند.

رئیس مدارس استعدادهای درخشان البرز گفت: شهرستان های طالقان، نظرآباد و اشتهارد مدرسه استعدادهای درخشان به دلیل تعداد کم دانش آموزان در پایه ششم ابتدایی که باید حداقل سه هزار نفرباشد، ندارند.

او می گوید: جمعیت دانش آموزی برای تشکیل مدرسه دراین سه شهرستان کم است و دراین سالها امکان راه اندازی مدرسه استعدادهای درخشان دراین مناطق میسر نشده است.

شکیبا گفت: استان البرز ۱۹ مدرسه استعدادهای درخشان دارد که جمعیت دانش آموزی آنها پنج هزار و ۳۲۰ نفر است.

رئیس مدارس استعدادهای درخشان البرز گفت: نتایج آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس استعداد های درخشان از روز یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ بر روی سامانه آزمون های سمپاد به نشانی azmoon.medu.ir اعلام می گردد که دانش آموزان می توانند با کد ملی و رمز همگام از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش خود مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.