در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم ۶۸ مرد و ۲۷۰ زن از شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمدنژاد رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم با حضور شرکت کنندگانی از شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در ۲ بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است.

او گفت: در این مرحله ۶۸ نفر از برادران و ۲۷۰ نفر از خواهران در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمدنژاد گفت: مسابقات برادران امروز به اتمام می‌رسد، اما مسابقات خواهران به دلیل بالا بودن تعداد شرکت کنندگان امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برگزیدگان این مسابقات در شهریور به مرحله مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند.

او گفت: حد نصاب کسب نمره و ورود به مرحله استانی در رشته‌های قرائت، ترتیل و تحقیق ۷۵ درصد از کل نمره است و در رشته‌های حفظ نیز افراد باید ۸۰ درصد صحت حفظ و ۷۵ درصد نمره صحت قرائت را کسب کنند.

محمدنژاد گفت: در بخش برادران ۵ نفر از اساتید حفظ و قرائت قرآن کریم و در بخش خواهران نیز ۵ نفر به عنوان داوران بر روند مسابقات نظارت و داوری می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از ۲۰ خرداد شروع شد و تا ۱۰ تیر ادامه داشت.

او گفت: رشته‌هایی آوایی در این مسابقات شامل ۹ رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، رشته دعا خوانی، رشته اذان، رشته مدیحه سرایی و رشته همخوانی قرآن کریم می‌شود.

محمدنژاد گفت: رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه است که به صورت کتبی و همزمان با سراسر کشور در ۱۲ مرداد برگزار می‌شود. مسابقات رشته دعا خوانی و اذان مرحله شهرستانی ندارند و آثار شرکت کنندگان ضبط تصویری شده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.