حزب کارگران کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله به تفرجگاهی در شمال عراق دست نداشته است.

گروه حزب کارگران کردستان عراق، موسوم به پ ک ک، امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد که هیچ نقشی در حمله به گردشگران عراقی نداشته است.

براساس گزارش وبگاه الرابعه، در بیانیه این گروه آمده است: «ما هیچ نیرویی در تفرجگاه برخ نداریم و بلندی‌های اطراف این منطقه از سوی نیرو‌های ترکیه اشغال شده است.»

پ ک ک در ادامه افزود: «حکومت ترکیه به دنبال کشتار مردم و اخراج آن‌ها از منطقه است. هیچ کس حق ندارد تا این جنایت عامدانه ترکیه را سرپوش بگذارد و این اولین باری نیست که چنین کشتاری رخ می‌دهد. حمله ارتش ترکیه در ۱۱ آگوست نیز منجر به کشته شدن دو فرمانده عالی رتبه عراقی در شمال این کشور شد و ترکیه در سال‌های اخیر غیرنظامیان را در مناطق بامزی و کانی ماسی نیز هدف قرار داده است.»

این درحالی است که ساعاتی پیش ترکیه دست داشتن در تیراندازی مرگبار توپخانه‌ای که منجر به کشته شدن ۹ نفر در پارکی در منطقه خودمختار کردستان عراق شد را رد کرد.

گفتنی است تا کنون، بغداد ترکیه را مقصر این بمباران معرفی کرده است. در این حملات، ۹ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به ترکیه هشدار داد که بغداد «حق مقابله به مثل» را برای خود محفوظ می‌دارد و شلیک توپخانه را «نقض فاحش» حاکمیت عراق نامید دانست.

شب گذشته در عراق، مردم با تجمع مقابل سفارت ترکیه پرچم آن را پایین کشیده و آتش زدند. استان‌های کربلا و نجف نیز شاهد تظاهرات مردم عراق و محکومیت این اقدام بوده است. همچنین گفته می‌شود شبکه‌های اجتماعی این کشور مملو از درخواست‌ها برای اخراج سفیر ترکیه از بغداد، قطع روابط با ترکیه و توقف سفر‌های توریستی با این کشور بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
مثل سگ دروغ میگن تروریستهایpkk کار خودشون بوده ...چون عقل میگی ترکیا چه مصلحت داشت با زدن یه تفرجگاه ان هم از زن وبچه کرد هم نبودن از بغداد وبصره آمده بودن برای تفریح .....اینکار کار یا pkk ویا خودو نیرو های کرد تابع مسعود برزانی که توسط اسرائیلیها اداره میشه ....قطعا اینکار خودو انها کردن تا از اب گل آلود ماهی میگرن......من یقین دارم نه بخاطر ترکیا واردوغان مزدور بلکه این یه حقیقت ونیت کردها در اقلیم کردستان عراق......
United States of America
رشتی
۲۳:۱۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
گروهک های تروریست کردی به هیچ مسلک و وجدانی پایبند نیستند و شهدای عزیزی که به فجیع ترین شکل سر بریدند و هنوز هم شهید می دهیم، نشانه آشکار دشمنی این گروهک ها با امنیت ماست. نابودی اینها توسط ترکیه باید حمایت شود و همین‌ها هستند که قاچاق و فحشا را ترویج می دهند و اقتصاد و فرهنگ ما را خدشه وارد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شک نکنید کار کار تروریستهای پ کا کا است .
آخرین اخبار