مسئول گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی گفت: شهید ابراهیم هادی شهید شاخصی است، او معلم و ورزشکار بود و جذابیت خاطراتش بالا است.

محسن عمادی مسئول گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی گفت: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم کتاب «سلام بر ابراهیم» که زندگینامه شهید مفقودالاثر ابراهیم هادی است، در حوزه اجتماعی پر فروش‌ترین کتاب کشور است که جلد اول آن ۱ میلیون و ۳۷۰ هزار و جلد دوم آن تاکنون ۵۰۰ هزار جلد فروش داشته است.

او افزود: او تنها یک سال معلم بوده و بعد به جبهه می‌رود، همکارانش می‌گویند در این یک سال یعنی حدود سال‌های ۵۸ و ۵۹ همواره دغدغه حل مشکلات بچه‌ها را داشته چراکه در مناطق محروم اطراف تهران معلم عربی و ورزش بود و وقتی متوجه می‌شود بچه‌ها گرسنه به مدرسه می‌روند هر روز صبح برای آن‌ها صبحانه تهیه می‌کرد و هرماه بخشی ازحقوق خود را برای تامین نیاز دانش‌آموزان کنار می‌گذاشت.

عمادی در خصوص علتِ نام‌گذاری این مسابقات به نام شهید ابراهیم هادی گفت: او شهید شاخصی است، بار‌ها و بار‌ها اسمش را در سخنرانی‌های رهبری شنیده ایم. او معلم و ورزشکار بود و جذابیت خاطراتش بالاست چراکه کتاب خاطراتش به هفت زبان ترجمه شده و در کشور‌های ترکیه، مسکو، کانادا، هندوستان، لبنان و.. مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های او این است که هیچگاه «خودی» نمی‌دیده، برای رضای خدا کار می‌کرد، خاطراتِ زیادی از حضورش در جبهه ثبت شده که بسیار خواندنی هستند. تک به تک خاطرات او برای هر انسانی می‌تواند اثرگذارباشد. بنده هنوز هرکجای این کتاب را که باز می‌کنم به فراخور احوالات ام همان بخش به درد زندگی ام می‌خورد.

مسئول گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی با اشاره به یکی از خاطرات شهید ابراهیم هادی بیان کرد: او یکبار به مسابقات کشتی می‌رود و تمام حریفان اش را شکست می‌دهد، اما در فینال، حریفش در فینال با او صحبت می‌کند و ابراهیم هادی برای اینکه حریف اش قهرمان شود، عامدانه شکست می‌خورد تا حریفش برنده شود و جایزه اش را صرف هزینه ازدواجش کند. او تختی زمانه بود.

محسن عمادی در پایان گفت: پی دی اف کتاب «سلام بر ابراهیم» به صورت رایگان در اینترنت موجود است. او می‌تواند برای تمام معلمان الگو باشد و امیدوارم همه معلمان ما این کتاب را مطالعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.