رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط بارش و دما، خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حکم فرماست.

آقای احد وظیفه گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حکم فرماست  چرا که کمتر از یک سوم بارش های معمول کشور دریافت نشده است.

به گفته او، سال گذشته میزان بارش ۴۰ درصد کمتر از نرمال بود که این موضوع فشار بر منابع آب های زیرزمینی ناشی از کاهش آب رودخانه ها و منابع سطحی را افزایش داد.

وظیفه می گوید: طبق سنوات گذشته بارش های تابستان سهم‌چندانی در بارندگی های سالانه ندارد که با این وجود پیش بینی می شود سال آبی جاری با ۳۰ درصد کم بارشی به پایان برسد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط بارش، دما و تبخیر بالا به بهره برداران توصیه می شود که مدیریت یکپارچه را در تمامی بخش های کشاورزی، شرب و صنایع داشته باشند تا آب بهینه مصرف شود‌.

بنابر آخرین‌گزارش اعلامی هواشناسی کشاورزی، بارش های امسال ۲۸ درصد کم بارشی نسبت به دوره نرمال نشان می دهد که در نتیجه این موضوع فرونشست زمین ناشی از کاهش منابع آب های سطحی و خشک شدن رودخانه ها را به همراه خواهد داشت.

طبق پیش بینی مرکز خشکسالی کشور در نیمه نخست پاییز تداوم کم بارشی و تاخیر در بارش ها ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
یا خدا
یا امام رضا
یا امام زمان
به مردم ایران رحم کن.
خشکسالی رو دور کن.
الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۳۱ تير ۱۴۰۱
کلا باید کشاورزی زمینی رو کنار بزنیم و کشاورزی دریائی رو زیاد کنیم قدم اولم اینه که ببنیم چه عواملی باعث انفجار پلانگتونی میشه و اونو تو دریاهامون تقلید کنیم و پلانگتون کشت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۲:۲۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
تا بیشتر از دیر نشده دریاچه ارومیه آبیاری قطره ای درختکاری و فضای سبز کنید تا حداقل شورهزار نشه تابعدا خسارت بیشتر باد نمک به جاهای دیگر نبرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
دریاچه ارومیه رو دریابید کامل خشک داره میشه و اگر کامل خشک بشه زندگی 30میلیون نفر بیشتر از یک سوم مردم ایران پرخطر هستش. با طوفانهای شن و نمک و افزایش درجه حرارت .حالا خود دانید هی دست روی دست بزارید و فقط شعار بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اینهمه بدبختی چرا برای ایران است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ای وای
امان از کم آبی و بی آبی
امان از خشکسالی
خداوندا از تو می خواهیم که باران رحمتت را فرو فرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
الهی امین
آخرین اخبار