رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، خانواده مقتول به حرمت عید غدیرخم از قصاص فرزند خود گذشت کردند.

علیرضا باوی گفت: ۳ ماه پیش در پی وقوع درگیری بین ۲ خانوار در اهواز یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به تنش و اختلافات شدیدی فی مابین طرفین گردید. *

او می‌گوید: پس از دستگیری قاتل، بزرگان و ریش سفیدان طرفین درخواست ورود شورای حل اختلاف برای حل و فصل این موضوع شدند، که بلافاصله با دستورات قضایی کارگروهی متشکل از اعضای شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح جهت رفع خصومت‌های پیش آمده بین طرفین جلسات متعددی برگزار نمودند. 

باوی گفت: در ایام دهه مبارک ولایت، رایزنی‌ها و مذاکرات صورت گرفته این عزیزان فی مابین این دو خانوار به ثمر نشست و در آستانه عید سعید غدیر خم خانواده مقتول به حرمت امام علی (ع) و این عید بزرگ از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند این پرونده پس از ۳ ماه منتهی به صلح و سازش شد. 

به گفته او با استفاده از ظرفیت‌های بهینه شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح، خیرین، بزرگان، سران عشایر و معتمدین می‌توان با راهکار‌های مناسب و کاربردی از وقوع چنین حوادثی که منجر به درگیری و نزاع در جامعه می‌شود پیشگیری و جلوگیری کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.