جلسه شورای اداری هرمزگان به میزبانی رودان

در جلسه شورای اداری استان به میزبانی شهرستان رودان و با حضور استاندار هرمزگان، ١٣٨ طرح و مطالبه مردمی بررسی شد.

 استاندار هرمزگان پس از برگزاری این جلسه گفت: با توجه به اینکه رودان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود، تمرکز مصوبات این جلسه در بخش کشاورزی بود.

مهدی دوستی گفت: مهمترین مصوبه حوزه کشاورزی نوسازی ۵۰۰ هکتار از نخیلات استان از محل تسهیلات و یارانه‌ها بود که تلاش می‌کنیم این ۵۰۰ هکتار با ارقام پربازده همچون خرمای مجول جایگزین شوند.

به گفته دوستی، برای احیای دو رشته قنات، برق رسانی به چاه‌های کشاورزی و همچنین در حوزه جاده‌های بین مزارع اعتبارات موردنیاز تخصیص داده شد.

او گفت: در حوزه آبخیزداری نیز تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد طرح‌های آبخیزداری در بخش‌های مختلف استان به عنوان پشتوانه سفره‌های زیرزمینی اجرا شوند.

استاندار هرمزگان، ساخت سازه برای دشت بحرانی نازدشت رودان را دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: این سازه برای انتقال آب به دشت نازدشت ساخته می‌شود.

دوستی گفت: با توجه به مطالبات مردمی در حوزه آب و همچنین مشکل آب در بسیاری از روستا‌های استان، برای کمک به رفع این مشکل نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد.

او گفت: مقرر شد شبکه بسیار فرسوده آب روستای اسلام آباد رودان بازسازی شود و اسناد مالکیت نیز برای منازل مردم این روستا صادر شود.

استاندار هرمزگان گفت: تلاش می‌کنیم تا دوماه آینده اقدامات لازم برای صدور سند مالکیت منازل مردم روستای اسلام آباد رودان انجام شود.

به گفته دوستی، برای ایجاد مرکز سلامت و همچنین آسفالت روستای اسلام آباد نیز تصمیمات لازم گرفته شد.

او  تجهیز شهرستان رودان به دستگاه سونوگرافی پیشرفته و همچنین دستگاه ام آر آی را از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری اعلام کرد.

استادار هرمزگان گفت: تعریض، اصلاح و بازگشایی مسیر‌های مواصلاتی رودان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.