مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ رتبه هفتم تولید این محصول را در دنیا دارد.

غلامرضا تقوی امروز در سومین سمینار تخصصی و جشنواره بین المللی قارچ کشور در سنندج گفت: تولید قارچ کسب و کاری است که از بهره برروی بالایی برخوردار و برای یک کیلو قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر مصرف آب نیاز است.

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید قارچ خوراکی در سال جاری به ۱۸۵ هزار تن برسد.

او با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی در ده ماهه سال گذشته، گفت: بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران ۲۹۷۶ تن به ارزش ۳۵۸۵.۳ هزار دلار صادرات قارچ خوراکی بوده است.

مدیرکل دفتر گلخانه، قارچ و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی می گوید:  پیش بینی می شود امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزار تن برسد.

تقوی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحد‌های گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در گلخانه‌ها را از برنامه‌های اولویت دار این دفتر در بخش گلخانه‌ها برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
رتبه هفت رو داریم تو دنیا اونوقت انقدر گرون که مردم نمیتونن بخرن