وزارت خارجه عراق با احضار سفیر ترکیه در بغداد، خواستار خروج نیروهای این کشور از عراق و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان شد.

بغداد از ترکیه خواست که نیرو‌های نظامی خود را از عراق خارج و به خاطر بمباران غیرنظامیان رسماً عذرخواهی کند.

طبق گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

این حمله دیروز (چهارشنبه) انجام شد که به دنبال آن تعداد زیادی از غیرنظامیان عراقی از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.

وزارت امور خارجه عراق افزود: «ما به سفیر جمهوری ترکیه یادداشت اعتراضی شدیدی را تسلیم کردیم که شامل محکومیت این جنایت فجیع توسط نیرو‌های ترکیه بوده است.»

وزارت امور خارجه عراق تأکید کرد: «این حق عراق است که همه اقدامات تضمین شده توسط کنوانسیون‌های بین‌المللی را در دفاع از حاکمیت، سرزمین و امنیت شهروندانش در برابر حملات شریرانه اتخاذ کند.»

در این بیانیه آمده است: «عراق ضمن خواستار خروج تمامی نیرو‌های ترکیه از داخل خاک عراق، از آنکارا می‌خواهد مشکلات داخلی خود را دور از مرز‌های عراق حل کند و به مردم این کشور آسیب وارد نکند، همچنین از این کشور عذرخواهی رسمی کرده و به خانواده قربانیان غرامت پرداخت کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۳ ۳۱ تير ۱۴۰۱
ببخشید // عراق خسارت جنگ تحمیلی را بهمون داد ؟؟
آخرین اخبار