کار برداشت پسته از باغات شهرستان مه ولات از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شد.

هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: با توجه به پایان دوره‌ی رشدی و رسیدن محصول در ارقام زودرس پسته در شهرستان مه ولات، کار برداشت پسته‌ی نوبرانه از باغات شهرستان از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شده و این روند ادامه دارد.

او افزود: رقم غالب پسته کاری‌های شهرستان مه ولات پسته بادامی سفید بوده و ارقام اکبری، احمدآقایی، کله قوچی، فندقی، قرمز و گرمه، از دیگر رقم‌های پسته در شهرستان می‌باشد.

ساربان ادامه داد: با توجه به کوتاه بودن دوره‌ی رشدی ارقام قرمز و گرمه، برداشت این ارقام زودتر از سایر رقم‌ها انجام گرفته و در حال حاضر به صورت نوبرانه روانه‌ی بازار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات بیان کرد: شهرستان مه ولات بادارا بودن ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتارباغات پسته و ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ پسته‌ی بارور، قطب پسته کاری استان خراسان رضوی و مقام اول کشت و تولید پسته در استان رادارا می‌باشد.

او با تأکید بر نقش نوسانات دمایی، وقوع طوفان و گرد و خاک و خاموشی چاه‌های کشاورزی که افزایش مدار آبیاری باغات را در پی داشته است، خسارت به محصول پسته شهرستان را در سال جاری اجتناب ناپذیر دانست.

گفتنی است، ۵۳ درصد پسته تولیدی استان و ۷ درصد پسته تولیدی کشور سهم شهرستان مه ولات در تولید این محصول مهم و اقتصادی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار