رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: سه هزار دانش آموز این استان در حال یادگیری تابستانه قرآن کریم به صورت عمومی و تخصصی هستند.

آقای سلیمیان گفت: دارالقرآن ها نقش بی بدیل در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست های قرآنی دارند.

او می گوید: فعالیت ها و آموزه های قرآنی به عنوان کتاب هدایت سرمنشا زندگی با سعادت است از این رو مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش توسعه فعالیت های قرآن و انس باقرآن کریم است و در واقع این اقدام یک جهاد است که مشمول پاداش خداوند می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرزگفت: درس آموختن از کلام وحی از محورهای مهمی است که کارشناسان و مربیان امور قرآنی در کلاس های تابستانی آن را برای دانش آموزان تبیین می کنند.

سلیمیان گفت: کلاس ها و مسابقات قرآنی با هدف ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت (ع)، توسعه وترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎ آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی برگزار می شود.

او می گوید: قرآن بهترین و محکم ترین راه برای زندگی است به همین دلیل برنامه های قرآنی در مدارس البرز با نگاهی تخصصی تدوین و اجرایی می شود.

سلیمیان گفت: برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی یکی از زمینه‌های شکوفایی استعدادها و انس با قرآن و رسیدن به حیات طیبه است که در استان البرز با رویکرد تخصصی به منظور اجرایی کردن سند تحول،چشم انداز ۲۰ ساله و منویات مقام معظم رهبری دنبال می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم برای زمینه سازی تدبر در قرآن پرداخت و افزود: برنامه ریزی های متعدد و هدفمند در راستای تحقق توسعه قرآن و فراگیری آن در مدارس انجام شده است.

به گفته او فرهنگ سازی برای حفظ قرآن مجید و ورود به این عرصه مهمترین هدف برنامه ها ی قرآنی در آموزش و پرورش البرز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.