محسن صباغی نژاد گفت: سن طلایی ارائه خدمات به کودکان دارای اختلال شنوایی زیر شش سال است بنابراین خانواده ها این زمان را از دست ندهند.

محسن صباغی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: از دست دادن زمان زیر شش سال برای کودکان دارای اختلال شنوایی، اثرگذاری خدمات گفتار درمانی در مراحل بعدی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

صباغی نژاد می‌گوید: تعداد پشت نوبتی‌های کاشت حلزون شهر یزد ۳۰ نفر است و امیدواریم این تعداد کودک ناشنوا با حمایت خیّرین و بهزیستی در نوبت کاشت حلزون قرار بگیرند.

این موضوع در همایش دستاورد‌های خانواده و کودک کم شنوا مطرح شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این همایش گفت: همایش دستاورد‌های خانواده و کودک کم شنوا به منظور شناساندن توانمندی‌های کودکان کم شنوا در بهزیستی یزد برگزار شد.

رضا ابهت گفت: بهزیستی یک سازمان اجتماعی است و این سازمان وظیفه رسیدگی به امورات سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست را برعهده دارد.

او می‌گوید: رفع امورات جامعه به دست خود جامعه ممکن است و یک جامعه وقتی در مسیر خود حرکت می‌کند دچار تبعات و آسیب‌هایی نیز می‌شود که رفع آن‌ها باید به دست خود جامعه باشد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان یزد هیچکس نمی‌تواند حد و مرزی را برای فقر و آسیب‌های اجتماعی تعییین کند.

ابهت گفت: افراد خیّر، مسئولیت پذیر با حس انسان دوستی و نوع دوستی که دارند می‌توانند قدم خیری را برای بهبود جامعه بردارند.

ابوترابی عضو شورای شهر یزد نیز در این همایش گفت: شورای شهر و شهرداری در بحث مناسب سازی معابر و پارک‌ها همراه و همگام بهزیستی است.

او گفت: مناسب سازی ناوگان حمل و نقل شهری یزد و پارک‌های شهر نیز در حال تکمیل است تا امکان تردّد برای کلیه‌ی افراد دارای معلولیت فراهم شود.

ابوترابی می‌گوید: شورای شهر یزد آمادگی حمایت از هفت کودک پشت نوبت کاشت حلزون در شهر یزد را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار