آغاز فرآیند‌های اجرایی ناحیه صنعتی کوار

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت، فرآیند اجرایی ناحیه صنعتی کوار آغاز شد.

در مراسمی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان در مجلس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رییس سازمان صمت وامام جمعه، فرماندار و جمعی از مسولان شهرستان کوار برگزار شد، فرآیند عملیات اجرایی ناحیه صنعتی کوار آغاز شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم گفت: احداث ناحیه صنعتی کوار که از مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان است با هدف فراهم کردن زیرساخت و بستر‌های لازم برای استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار در شهرستان کوار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

سید مصطفی هاشمی گفت: شهرستان کوار دارای ظرفیت‌های زیادی است که با ایجاد این ناحیه صنعتی که شصت و پنجمین شهرک صنعتی فارس محسوب می‌شود، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه استعلام‌های زیربنایی این ناحیه صنعتی اخذ وسند آن نیز صادر شده است از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نیز همراهی وحمایت و تعامل دستگاه‌های اجرایی نظیر امور اراضی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی وآبخیزداری ومحیط زیست در مراحل مختلف اخذ استعلامات این ناحیه صنعتی تقدیر کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این ناحیه صنعتی در ۴۸هکتار مساحت ایجاد می‌شود.

او با تاکید بر لزوم همراهی وحمایت همه دستگاه‌های اجرایی در تامین زیرساخت‌ها گفت: با توجه به اینکه شرط اصلی در راه اندازی یک شهرک صنعتی، تامین امکانات زیربنایی نظیر آب، برق وگاز است، امیدواریم با تعامل وهمکاری دستگاه‌های خدمات رسان در تامین این امکانات، بتوانیم این ناحیه صنعتی را در سریع‌ترین زمان به واگذاری برسانیم.

هاشمی تاکید کرد: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحدصنعتی و تولیدی و صنفی با اشتغال ۱۰۰۰ نفر را خواهد داشت.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت با همراهی مسئولان از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید وبه بررسی ظرفیت ها، توانمندی هاو مسائل ومشکلات صادراتی این واحد‌ها پرداختند.

در این برنامه شرکت کنندگان از واحد‌های صنعتی زرین غزال، دارمه صنعت و سردخانه سمیران سلامت بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار