سرهنگ قدیمی با اشاره به فراوانی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، گفت: در ۳ ماه نخست امسال تعداد ۲۰۵ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که بیانگر اعتماد مردم به پلیس است.
او افزود: سامانه پلیسی ۱۱۰، به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس در هر لحظه از شبانه روز آماده ارائه خدمات در ابعاد مختلف به شهروندان است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان بااشاره به اهمیت عملکرد مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی شهروندان گفت: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحتترین راه دسترسی شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، این سامانه با ۹ خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان دارد.
سرهنگ قدیمی با تأکید بر هم افزایی صورت گرفته با استانهای همجوار (قزوین، همدان، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان) به منظور پیش بینی بحرانهای احتمالی و اقدامات پیشگیرانه، افزود: در بحث کاهش جرایم نیز در استان زنجان با کاهش چشمگیری روبرو بوده ایم.
او با اشاره به اینکه فلسفه راهاندازی سامانه پلیسی ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو است، ادامه داد: از دستاوردهای مهم این سیستم میتوان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به حقوق شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفهای و نظاممند یاد کرد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان بابیان اینکه سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی شهروندان با پلیس است، از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمتها، نزاع و درگیریهای دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.