سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین گفت: در راستای تامین امنیت شهروندان و پیشگیری ازوقوع حوادث ناگوار و ایجاد خسارات جانی و مالی ۱۳ پلاکارد اخطاریه برای املاک خطر آفرین نصب شد.

حاجی سید رضی سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین  گفت: کارشناسان ناحیه امامزاده حسین (ع) در بازدید از محلات مختلف، املاک خطر ساز و در حال ریزش را شناسایی و با نصب بنر اخطاریه به صاحبان و مالکین این املاک برای رفع خطر اخطار دادند.

به گفته وی، ۱۳ پلاکارد اخطاریه برای املاک خطر آفرین نصب شد.

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین با اشاره به ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۱۰ شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بنا‌های مخروبه و غیر مناسب با وضع محل و یا نیمه تمام که در خیابان یا کوچه یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکی و زیبایی شهر یا موازین شهرسازی باشد، به مالک اخطار کند.

وی در ادامه افزود: این اخطاریه‌ها در راستای تامین امنیت شهروندان و پیشگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی صورت صادر شده است و در سطح منطقه همچنان زمین‌هایی وجود دارد که با وجود ابلاغ اخطار‌های متعدد در خصوص خطرسازبودن ملک و حتی جهت تعیین تکلیف آن متاسفانه تعدادی از شهروندان هنوز به شهرداری مراجعه نکرده اند و شهرداری طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اقدام به صدور اخطاریه و نصب بنر در محل کرده است که در صورت عدم مراجعه مالکین و یا تمکین از قانون، معاونت خدمات شهری شهرداری این منطقه اقدام به رفع خطر موارد خواهد کرد.

سید رضی اظهار کرد: با توجه به این که ساختمان‌های مخروبه به محل انباشت زباله و به دنبال آن محل شیوع بیماری‌های عفونی و گسترش بیماری‌ها و ایجاد منظره نازیبای محیط شهری می‌گردد؛ که این امر باعث شده شهرداری در ابتدا به صاحبان این نوع بنا‌ها اخطار و در صورت عدم توجه به اخطار، شهرداری خود راسا نسبت به رفع خطر ساختمان مربوطه اقدام کند.

وی گفت: در صورتی که مالک نسبت به ایجاد نرده یا دیوار یا مرمت آن اقدام نکند، شهرداری می‌تواند هرگونه اقدامی را که لازم بداند معمول و هزینه آن را از مالک دریافت کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.