سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۴ هزار و ۸۳۷ تُن کود شیمیایی برای استان تأمین شده است.

نوفرستی گفت: امسال بیش از چهار هزار و ۸۳۷ تُن انواع کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی خراسان جنوبی تأمین و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ برابر افزایش داشته است.

او افزود: با وجود همه چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، این میزان کود شامل ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزاران بین کشاورزان متقاضی در استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

نوفرستی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد اظهار کرد: میزان مصرف کود‌های شیمیایی فسفاته و پتاسه در بهبود کمی و کیفی محصولات تأثیر به سزایی دارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به کارگزار تأمین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کود‌ها در امسال، سال پرمصرفی در مصرف کود‌های کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: میزان مصرفی کود‌های فسفاته و پتاسه هر سال از سوی موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی براساس نیاز خاکی اراضی کشاورزی به استان‌ها اعلام می‌شود و مصرف استاندارد کود‌های فسفاته و پتاسه منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

نوفرستی گفت: کشاورزان هر شهرستان که نیاز به کود اوره، فسفاته و پتاسه داشته باشند از طریق مدیریت جهاد کشاورزی همان شهرستان اقدام کنند تا کود مورد نیاز تأمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.