رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طبق آخرین آمار موجود از رنگ بندی کرونا شهرستان بویین زهرا نارنجی شد.

صفر فیض اللهی رئیس گروه مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طبق آخرین آمار موجود از رنگ بندی کرونا شهرستان بویین زهرا نارنجی و سایر شهرستان‌ها زرد هستند.

وی افزود: از شهروندان می‌خواهیم برای پیشگیری و کنترل بیماری از حضور در اجتماعات و محل‌های بسته تا حداقل امکان خودداری کنند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی روند شیوع بیماری را کاهش دهند.

این مسئول ابراز کرد: تزریق واکسن مؤثرترین روش برای پیشگیری و کنترل بیماری است که در حال حاضر ۳۵۰ مرکز بهداشتی به تفکیک نوع واکسن آماده ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت بهداشت از ساعت کاری مراکز بهداشتی و نوع واکسن مطلع شوند.

فیض الهی با بیان اینکه ۷ نوع واکسن در استان موجود است عنوان کرد: شرایط کنونی طلایی‌ترین فرصت برای انجام اقدامات پیشگیرانه پیش از ورود به موج جدید کرونا است که ما از شهروندان می‌خواهیم رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی از شهروندان خواست در انتخاب نوع واکسن حساس نباشند چنانچه تمام واکسن‌ها در نوع پیشگیری از مرگ و میر مؤثر هستند و شهروندان باید به این امر توجه داشته باشند که مهم‌ترین مسئله در شرایط کنونی تزریق واکسن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار