امکان ریشه‌کنی بیکاری در روستا‌ها طی ۵ سال

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد از امکان حل مشکل بیکاری روستا‌ها در ۵ سال آینده خبر داد.

محمود عسکری آزاد گفت: با همکاری دولت و تامین تسهیلات قرض‌الحسنه، امکان رفع بخش اعظم بیکاری در مناطق روستایی کشور طی ۵ سال آینده وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت گفت: این بنیاد گذشته ۹۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رساند و امسال نیز اجرای ۱۲۰ هزار طرح دیگر را در دستور کار دارد.

به گفته او با اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق روستایی، ۱۱ هزار خانواده از شهرها به روستاهایشان بازگشته‌ و ۸ هزار خانوار کولبران در روستاهای خود مستقر و ۲۰۰ تسهیل‌گر جدید به شبکه تسهیل‌گران برکت در سراسر کشورملحق شده‌اند.

عسکری آزاد ادامه داد: ۳۰ هزار طرح از ۱۰۰ هزار طرح هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۱ توسط این تسهیل‌گران جدید در مناطق محروم و روستایی ۱۴۱ شهرستان ایجاد خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت گفت : همه این طرح‌ها مبتنی بر اراده، مشارکت و عاملیت مردم است و بنیاد نقش تصدی‌گری ندارد. از ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور ۱۴ هزار میلیارد تومان آن توسط مردم تامین شده است.

او افزود: همه این طرح‌ها بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی، فنی، فیزیکی، طبیعی و مالی هر منطقه راه‌اندازی و منجر به رشد درون‌زای جوامع محلی شده‌اند.  جوامع محلی، مدیران، مقامات و دستگاه‌های اجرایی منطقه‌ای همکاری‌های جدی با تسهیل‌گران بنیاد دارند و ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از معتمدان، ائمه جماعات و افراد ذی‌نفوذ در ۹ هزار و ۲۷۰ کارگروه توسعه اشتغال روستایی ساماندهی شده‌اند و در اجرای طرح‌ها مشارکت دارند.

او بیان کرد: ۱۴ هزار و ۷۹۰ کارگروه مردمی نیز در سطح روستاها تشکیل شده است که ۱۹۸ هزار نفر از مردم عضو این کارگروه‌ها هستند. همچنین ۵ هزار و ۲۵۴ صندوق قرض‌الحسنه در روستاها راه‌اندازی و ۷۷ میلیارد تومان توسط مردم در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

عسکری آزاد پایداری را از دیگر ویژگی‌های طرح‌های اشتغال‌زایی برکت بیان کرد و افزود: بیش از ۹۳ درصد طرح‌های ایجاد شده پایداری داشته‌اند. همچنین میزان معوقات تسهیلات دریافت شده از سوی کارآفرینان فقط یک و هفت دهم درصد بوده است. تمام اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت توسط فناوری‌های روز تحت کنترل است و سیستم‌های نظارتی لحظه به لحظه در حال رصد فعالیت‌ها در این زمینه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
با کدوم آب ؟
آخرین اخبار