آقای محمدی ازثبت ۷۶ مورد مثبت ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان طی روز گذشته و احتمال شدت گرفتن روند ابتلا خبر داد.

سید محمد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به افزایش موارد ابتلا و بستری کرونایی در سه شهرستان آبادان، خرمشهر وشادگان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۷۶ مورد تست مثبت کرونا گزارش شده و درحال حاضر ۳۲ نفر هم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.


او با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم کاهش یافته است از مردم خواست در مکان‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند، وتزریق واکسن را نیز فراموش نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با یادآور شدن اینکه در حال حاضر هرسه شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده و باتوجه به افزایش مراجعه‌کنندگان انتظار می‌رود در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به حالت نارنجی و حتی قرمز تغییر وضعیت بدهیم.

بنا به گفته محمدی استقبال از واکسیناسیون در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به نسبت بهتر بوده، اما در شادگان مردم باید بیشتر از واکسیناسیون استقبال کنند.

او در رابطه با وضعیت واکسیناسیون جنوب غرب خوزستان نسبت به میانگین کشوری نیز گفت: واکسیناسیون دوز یادآور در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان نسبت به درصد مطلوب کشوری پایین ونامطلوب است، در واحد‌های تحت پوشش دانشگاه تمام توان به کار گرفته می‌شود تا مردم راحت‌تر بتوانند واکسیناسیون شان را انجام دهند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با یادآور شدن اینکه اکثر مرگ ومیر‌های کرونایی میان افرادی اتفاق می‌افتد که هیچگونه واکسیناسیونی انجام نداده اند، از افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن‌ها میگذرد هم خواست برای تزریق دوز یادآور به مراکز معرفی شده مراجعه کنند، چرا که در کاهش علائم بیماری و مرگ و میر بسیار اثر بخش است.

محمدی همچنین به پیش رو بودن ماه محرم اشاره کرد و گفت: جلسات ستاد کرونایی منطقه را پیش از این هرماه داشتیم، و پیش از آغاز ماه محرم نیز جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا تمهیداتی برای نظارت جدی‌تر بر برنامه‌ها عزاداری می‌اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان این نکته را متذکر شد که باتوجه به تغییر رنگ بندی برنامه‌هایی که در محل‌های سرپوشیده برگزار می‌شود حتما باید طبق شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا باشد وبهتر است این مراسم در محیط‌های باز برگزار شود.

آبادان خرمشهر و شادگان طبق آخرین رنگ بندی کرونایی در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.