تنها یک درصد از واجدین شرایط در خراسان جنوبی دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که این میزان برای مقابله با کرونا بسیار کم است.

ویروس کرونا دوباره حال خراسان جنوبی را ناخوش کرده و رنگ شهرستان‌ها را تغییر داده است.

استقبال پایین مردم از تزریق دُز چهارم کرونا که به عنوان دُز یادآور شناخته می‌شود، یکی از عللی است که در شیوع هر چه بیشتر ویروس موثر است.

هم اکنون ۲ شهرستان بیرجند و فردوس در نقشه کرونایی خراسان جنوبی قرمز هستند و اگر درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایین باشد، روز‌های بدتری نیز در انتظار ما خواهد بود.

کرونا گرفتن های مکرر، کار دست افراد می دهد

یکی از کارشناسان بهداشت شهرستان بیرجند گفت: مردم باید هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونای خود اقدام کنند و آن را به تأخیر نیندازند.

او بیان کرد: تأخیر در تزریق واکسن کرونا ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و فرد را در برابر ویروس کرونا به راحتی آسیب پذیر می‌کند و سبب ابتلای او به این ویروس می‌شود.


بیشتر بخوانید


ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند گفت: برخی از مردم می‌گویند اگر مبتلا به کرونا شدیم، دوباره خوب می‌شویم و این بیماری مانند سرماخوردگی است و اشکالی ندارد که چندین بار مبتلا شویم.

او اظهار کرد: این در حالی است که ابتلای مکرر به کرونا سبب ابتلا به کووید طول کشنده شده و فرد را در معرض بیماری‌های قلبی، ریوی و مغزی می‌دهد.

پایین بودن پوشش تزریق دُز چهارم

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی در خصوص آمار تزریق واکسن کرونا در استان گفت: پوشش تزریق واکسن نوبت سوم در استان حدود ۴۰ درصد است.

او افزود: تنها یک درصد از واجدین شرایط نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا اقدام کرده اند.

شریف زاده تصریح کرد: در هفته چهارم تیر نسبت به هفته سوم، ۵۳ درصد موارد مثبت کرونا در استان افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در استان گفت: ۹۴ درصد نیز میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.