کره شمالی امروز یکشنبه در حمایت از روسیه بار دیگر بر اقدامات آمریکا برای ساخت تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین تاکید کرد.

کره شمالی امروز یکشنبه آمریکا را به ساخت تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و بر افشاگری روسیه که سازمان ملل در ماه مارس آن را رد کرده بود، دوباره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیونگ یانگ متحد مسکو در ماه فوریه اعلام کرد سیاست آمریکا "علت اصلی بحران اوکراین" است، و در این ماه رسماً دو منطقه خودخوانده جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت که باعث شد کی یف روابط دیپلماتیک خود را با کره شمالی قطع کند.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی، موسوم به کی. سی. ان. ای. روز یکشنبه با استناد به افشاگری روسیه، اعلام کرد واشنگتن با نادیده انگاشتن معاهدات بین المللی، «آزمایشگاه‌های بیولوژیکی بسیاری را در ده‌ها کشور و منطقه، از جمله اوکراین، راه اندازی کرده است.»

مسکو در ماه مارس، واشنگتن را به تامین مالی تحقیقات در زمینه توسعه تسلیحات میکروبی در اوکراین، که نزدیک به پنج ماه پیش مورد حمله روسیه قرار گرفت، متهم کرد.

واشنگتن و کی یف وجود آزمایشگاه‌هایی را که قصد تولید سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را دارند، تکذیب کردند. آمریکا مدعی شد این اتهامات نشانه‌ای از این است که مسکو ممکن است خودش از چنین تاکتیک‌هایی استفاده کند.

ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح، نیز در ماه مارس گفت سازمان ملل «از هر گونه برنامه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین اطلاعی ندارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اوکراینی = سرسپرده آمریکا
آخرین اخبار