نماینده مجلس شورای اسلامی:

هویت زاینده‌رود را به حراج گذاشته‌اند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خشکیدن زاینده رود نابودی استان تاریخی اصفهان و هویت تاریخی ایران است.

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیان کرد: در استان من دست‌های پنهان اقلیت زاینده رود را سلاخی کرده و هویت آن را به حراج گذاشته‌اند. خشکیدن زاینده رود نابودی استان تاریخی اصفهان و هویت تاریخی ایران است.

وی افزود: وای بر ما اگر به داد مردم نمی رسیم لااقل به داد شب اول قبر خود برسیم و بیشتر از این با برداشتن نظارت خود از دولت، مردم را رها نکنیم. انقلاب، امام (ره)، ولی جامعه و شهدای این سرزمین شاکیان اصلی امروز ما هستند.

شیخی با بیان اینکه به خدا قسم امروز من برای پدرم و ما برای پدران، برادران، مادران و خواهران شهیدمان درباره این اقلیت فربه و رها شده هیچ پاسخی نداریم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس در راس امور است، بیایید اجازه ندهیم همزمان با خشکسالی رودهایمان، چشمه‌های مدیریت و نخبگی ما نیز با تنگ نظری و انحصارطلبی آن اقلیت از راه به در رفته خشکیده شود. قطعاً سکوت ما باعث می‌شود مجلس هم در قسمتی از این کوه تقصیر بایستد، امروز نوبت سوزن زدن بر خود ما هم است. چه کسی است که نداند مردم به دولت و مجلس انقلابی قدرت دادند که با هم و برای مردم از یک آرمان واحد حمایت کنند، اما همین مردم از ما نظارت هم می‌خواهند. ما نباید به نام همراهی دولت و انقلابی گری سر نظارت و هویت خودمان را ببُریم و مجلس را با دست خود از راس امور پایین بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه بالانشینی مجلس به واسطه توان نظارتی ما است که خودمان باید از آن حفاظت کنیم، تاکید کرد: به نظر شما ما کجای معادله گرانی، تورم و نابسمانی اقتصاد این کشور هستیم و اصالتاً کجا باید باشیم؟ تاکنون از دل جلسات اضطراری که برای سفره معیشت مردم برگزار کردیم چه عاید مردم شده است؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: آیا تاکنون با خود اندیشیده‌ایم که چه گروه‌هایی به دنبال تبدیل کردن مجلس و دولت به نقش اول تزریق التهاب به روح و روان مردم هستند؟ به نظر شما در این شرایط بازار نباید دست به کار شد و با تصویب قوانین محکم جلوی خروج از ریل انقلابی گری را گرفت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.